Помилкова сплата податку на неправильний бюджетний рахунок не обов’язково призведе до нарахування пені. В окремих випадках її можуть не нараховувати або анулювати, але для цього платник має виконати певні умови.
Як повідомили у ДПС у Полтавській області, пеня не нараховується, а вже нарахована підлягає анулюванню, якщо платник вчасно сплатив податок, але помилково перерахував кошти на неналежний бюджетний рахунок.
Водночас необхідно подати до територіального органу ДПС заяву про повернення цих коштів для подальшого зарахування в рахунок погашення податкового зобов’язання або податкового боргу.
Як подати заяву
Зробити це можна через Електронний кабінет. Для цього потрібно:
- увійти до приватної частини Електронного кабінету та ознайомитися з інформаційним повідомленням, де вказані реквізити платіжної інструкції з помилковою сплатою;
- перейти до режиму "Введення звітності";
- заповнити заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за типом "J(F)13 Запити";
- у заяві заповнити необхідні поля та додати копію платіжного документа, за яким було сплачено податок;
- обрати відповідну форму: J1302002 для юридичних осіб або F1302002 для фізичних осіб;
- підписати заяву та надіслати її до територіального органу ДПС, у якому обліковується помилкова сплата.
Таким чином, сама помилка під час перерахування податку на бюджетний рахунок не означає автоматичного нарахування пені. Важливо, щоб податок був сплачений у встановлений строк і платник подав відповідну заяву до податкової.
Раніше портал Знай повідомляв, продав авто — готуйся до податків: скільки доведеться віддати державі.
Також наш портал інформував, компенсація від страхової за ДТП: чи забере частину грошей податкова.
Крім того, ми писали, можна отримати звільнення від податків: важлива умова для українців.
